22 Eki 2017

Aşure nasıl yapılır?

Herkese yeniden merhaba,

Uzun zamandar sonra ilk kez pazar günü yazı yayınlıyorum,

Aşure ayı sanırım bitti ama benim aşure sevgim bitmedi:) Bana hep yapması çok zor gibi görünen sadece özel günler olduğunda yenilen bir tatli gibi geliyordu. ilk kez aşure ayında evimden uzakta olana kadar. Aşure aşure diye ağladım, baktım kimse yapmıyor kolları sıvadım. 

Tabii ki tarif benim değil annemin, farklı tarif var mıdır, yoksa lezzet farklılıkları malzemeden değil, ölçüden ve el lezzetinden kaynaklı mıdır bilinmez kendime de not olsun diye yazıyorum.




Bu malzemeleri macrocenter dan aldım ama her yerde bulunabilecek malzemeler bunlar hatta bazılarımızın alışverişe bile çıkmasına gerek olmayabilir, ben evde genel olarak pratik yemekler yaptığım için her şeyi almak durumundaydım. 




Malzemeler;

1ölçü kuru fasulye(ben en çok kuru fasulyeyi sevdiğim için 1,5 ölçü koydum)
1ölçü nohut
2ölçü dövme(buğday)
Biraz kuru kayısı
Biraz kuru üzüm
Şeker
Su

Fasulye ve nohutu 1 gece önceden suda bekletiyoruz,

Buğdayı kaynayana kadar pişiriyoruz sonra altını kısıp toplamda 1saat pişirtiyoruz, içinde yeterince sıcak suyu olduğundan emin olarak kapağı kapatıyoruz, sabaha kadar iyice şişecektir.

Kayısıları küçük küçük parçalar halinde kesiyoruz, farklı bir kaseyede göz kararı üzüm ekliyoruz ve ayrı ayrı sularda bekletiyoruz,

Yapacağımız ana gelelim;

Nohutu ve fasulyeyi iyice kaynatıyoruz, ara ara bakalım ki yenilecek kıvama geldiği zaman devam edelim.kıvama geldiğinde süzgece alıp buğdaya geçiyoruz.



İyice şişmiş buğdayları üzeri 2 parmak kadar geçecek su ile iyice ezilene kadar kaynatıyoruz, sonrasında süzülmüş nohut ve fasulyemizle birlikte kayısı ve üzümü de ekliyoruz. Kaşığın içinde rahatça haraket edebildiği kadar su olmasına dikkat etmeliyiz. 


Malzemelerin hepsi kıvama geldiğinde azar azar şeker ekliyoruz, şeker tamamen göz kararı mesela ben bu tencereye 7yk ekledim. Kesilmeden büyük bir kaseyi rahatça yiyebildim, tadına iyice bakalım ancak soğuduğunda şekerinde azalacağını unutmayalım:)

Evimde çok az mutfak eşyası olduğu ve kaselerimden birini yeni kırdığım için yeni kaseler aldım, sarı büyük olan migrostan 3₺ pembe ve mavi olansa 1+1 madame coco outletten.



Sıra geldi süslemeye herkesin zevki farklıdır ancak benim için süsleme 3 malzemedir. Ceviz tarçın ve nar;


Pazar sabah keyfi yapmak için birebir!:)



Bu tarifi aşure yapmanın zor olmadığını anlatmak ve ilerde kendime de not olması için yazdım, umarım canı çeken birine de yardımcı olabilirim,

Okuduğunuz için çok teşekkür ederim. 


Anlarımı paylaştığım; Snapchat | Twitter | Facebook | Instagram hesaplarında beni 'bakimgunlugu' adıyla bulabilirsiniz,


Sevgiler,

Tuğçe


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Olumlu, olumsuz her yorum kabulümdür.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...