12 Kas 2015

Ağız Bakım #7 | Perlodent Dil Fırçası

Herkese yeniden merhaba,

Bugün size ağız bakımıyla ilgili öğrendiğim çok küçük gibi görünen ama çok etkili bir yöntemden bahsedeceğim.

Dil fırçasının varlığından ben yeni haberdar oldum sayılır henüz 4-5 ay oldu. Diş hekimimle neyi nasıl yaparız. Ne benim için yararlıdır ne değildir konusunu hem benim ilgimden hem de diş hekimimin bilinçli olmasından dolayı çok sık konuşuyoruz.

Bildiğiniz üzere ben ağız çalkama sularını çok seviyorum ve ağız bakım rutinimde olmazsa olmazlardandı. Nede dı? şimdi ondan bahseceğim.

Ağız çalkama suyu aslında her zaman kullanılmaması gereken, ya da kullanılmasa da olur denilen aslında bir göreve hizmet ederken görevi bittikten sonra kullanmanın mantığı olmayan bir ürünmüş. Şimdi o durumlar neler biraz onlardan bahsetmeye çalışayım.

Öncelikle bilgiler bana ait olmayıp bilenin ağzından konuştuğumu baştan belirtmek isterim. Aranızda diş hekimi olup benim yanlış aksettirdiğim bir konu olursa da beni uyarırlarsa çok sevinirim çünkü hem fikir ayrılığı olabilir hem de benim aklımda yanlış kalmış ya da yanlış uygulama yaptığım bir nokta olabilir.

Diş yapım genetiğim yüzünden ne kadar iyi bakarsam bakayım çürümeye oldukça meyilli ve bir o kadar da sorunlu. Bu konuda şanssız doğanlardanım.

Tedavi süreçlerim çok uzun ve çoğu dişimde dolgu olduğu için diş hekimi tavsiyesiyle ağız çalkama suyu kullanmaya başlamıştım. Tedavi boyunca kullanılması gerektiğini sonradan öğrendim. Aslında dönemlik kullanılması gereken ürünlermiş. Tabi ki bu benim kendi diş hekimimin görüşü bana da mantıklı geldiği için onun yöntemlerini uyguluyorum. Bu konuda fikir ayrılığı yaşayan meslekdaşları da var elbet. Sonuçta doğru 1 tane değil. 

Tedavi bitti ancak ben bana diş macununun yetmediğini ve ağız kokusu oluştuğundan bahsettim. Bu nedenle kullanmaya devam etmek istediğimi anlattım. Ağız kokusunun dil ve yanaklardaki bakterilerden kaynaklı olduğunu ve düzenli olarak yanaklarımı ve dilimi fırçalarsam kokunun zamanla ortadan kaybolacağını söyledi.

Sorduğum ilk soru nerden ve hangisini alacağım? oldu. Adına aşina olduğum için çeşitli olabileceğini düşündüm. Hakikatende öyleymiş baya fazla çeşidi ve fiyat aralığı değişken ürünler varmış ama hangisini kullandığımızın pekte bir önemi yokmuş. En ucuzundan en pahalısına hepsi aynı. 


Klinikte hemen aliexpress telefon uygulamasından karşıma çıkan ilk dil fırçalarını gösterdim bunlar gayet uygun cevabını alınca hemen orada sipariş ettim. Tanesi 0,50 $'dan başlıyorlardı. Uzunca bir süre bekledikten sonra artık gelmeyecek derken buradaki alışverişimde bahsettiğim gibi Rossmann'da perlodent markasının dil fırçalarını gördüm. İndirimde olması işime geldi indirimsiz de olsa alacaktım; fiyatı:2,99lira. Mavi yeşil pembe çok şeker renkleri var. Aldığım ilk günden beri çok severek kullanıyorum. 



Peki nasıl kullanıyorum?

Dişlerimi fırçaladıktan sonra sabah ve akşam olmak üzere sadece dilimdeki her yeri temizlediğimden emin olmak için anlatacağım adımları dilimin her iki yanından uyguluyorum. Dilin sonundan ucuna biraz bastırarak ucuna doğru fırçayı çekiyorum, hepsi bu. Dilde anlık bir kuruluk hissedecekseniz, bakteriyle birlikte tükürüğü de aldığı için ağzınızı kapatma hissi gelecek. Bu adımdan sonra ağzımı tekrar çalkama ihtiyacı duymuyorum kapatmam yeterli oluyor. Bu şekilde ağız kokusunu çok büyük ölçüde önledim. Sabahları daha kokusuz bir ağızla uyanmak elimizdeymiş.




Ağız kokusu sorunu yaşıyorsanız; Bu kadar uygun fiyatlı ve eskiyene kadar kullanabileceğiniz bir ürün varken hiç durmayın derim. Nerde en beğendiğiniz uygun fiyatlı dil temizleyicisi/fırçası görürseniz bir tane edinin ve kullanmayı alışkanlık haline getirin. Farkı hissettiğiniz an bu zamana kadar boşuna çekmişim diyeceksiniz.

Uzun oldu ancak bildiklerimi aktarabildiğimi umuyorum.

Okuduğunuz için çok teşekkür ederim!

Ağız bakımıyla ilgili ürünlerin yazıları gelmeye devam edecek. Genel bir yazı yazmayı da istiyorum.

Yazılarımdan haberdar olmak için bloguma ABONE olabilirsiniz.

Snapchat/Twitter/İnstagram: bakimgunlugu

Sevgiler.



2 yorum:

  1. Bende ister diş macunu olsun ister ağız çalkalama suyu olsun, o ağız kokusunu bir türlü atamıyorum T.T Bendede genetik bu. Birde bunu deneyelim bakalım. Fiyatıda iyiymiş :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç bir yol bulamadıysanız dil fırçasını mutlaka deneyin, umarım siz de benim kadar iyi sonuçlar alırsınız :)

      Sil

Olumlu, olumsuz her yorum kabulümdür.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...