27 Tem 2015

Mutluluk Veren Tarifler #1 | Çocukluğumun Pastası



Herkese yeniden merhaba,

Bugün bir değişiklik yapıp bloguma ilk defa bir tarif ekliyorum gerek fotoğraflar, gerekse anlatım açısından umarım elime yüzüme bulaştırmam.


Pasta bence çok kişilik, 4 kişilik falan diyemem ama bu tarifteki malzemelerle 3-4 kişilik dilim çıkar.

Gerekli malzemeler;
1 paket Pötibör biskuvi
2 paket krem santi
200 ml süt
1 avuç fındık içi
Üst krema süslemesi için tercihe göre Çilekli, muzlu, kakaolu süt
Alüminyum folyo
Süsleme için istenirse tercihe göre Fındık, Hindistan cevizi

 

1 paket krem şantiyle 200 ml soğuk sütü çırpıyoruz.
Siz bu işlemi rondonuz varsa çok daha hızlı ve kolay yapabilirsiniz.


1 paket pötibör biskuvinin tamamını elinizle irili ufaklı parçalar halide ezin. Parçaların boyutu tamamen damak zevkinize kalmış.


Ben bir avuç kullandım ama siz daha az ya da daha çok fındığı istediğiniz boyuta gelecek şekilde ezerek bu karışıma ekleyin.


Ister eldivenle, ister bir kaşık yardımıyla harcı ezmeden karıştırın.


Alüminyum folyoyu bir cam borcama serin ve harcı üzerine dökün, güzelce yayıp üzerini de folyoyla kaplayın. Donduktan sonra tertermiz bir görüntü olacak. 

Siz çok daha farklı yapabilir bu harcı kalıplara koyup dondurabilir çok daha eğlenceli hale getirebilirsiniz. Benimde bu yazıyı yazarken işim bitmişken aklıma böyle bir tavsiye vermek gelmeseydi ben de böyle yapardım. Bir dahaki sefere bu pasta asla bu kadar düz olmayacak belli oldu.




Üst kreması için tercihinize göre kullandığınız sütün renginde süsü olacak, ben bu pastaya en çok Çilekli sütü yakıştırıyorum. Açık pembeyle beyazın uyumuda muazzam.

Kremayı streç filme kaplayıp ya da kapaklı bir saklama kabıyla buzdolabında soğumaya bırakın. Pastanız donduğunda kremanız da hazır olacak.


Benim pastam henüz donmadı, tarifini isteyen bir izleyicim için tarifi hemen yayınlamak istedim. Bugün yaptığım pasta donunca onun fotoğrafını instagram hesabıma ekleyeceğim, beni ordan takip etmeyi unutmayın.

Ben bu pastayı sık sık yapıyorum, her seferinde de beni mutlu etmeyi başarıyor. Bu sıcak yaz günlerine soğuk soğuk çok güzel gidiyor. Umarım siz de  tarifi yapar ve beğenirsiniz. Eğer yaparsanız pastanızı benimle paylaşırsanız inanılmaz mutlu olurum:) Değişik tarifler buldukça burda paylaşmaya devam edeceğim. Yaptığınız pastaları #bakimgunlugutarifleri etiketiyle paylaşırsanız bir başkasına ilham olursunuz belki kim bilir :)   


Yazılarımdan haberdar olmak için bloguma ABONE olabilirsiniz. 


Aynı zamanda İnstagramdayım ve Twitterdayım.

Sevgiler. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Olumlu, olumsuz her yorum kabulümdür.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...