18 Şub 2015

Nasıl yapılır? #1 | AliExpress'ten Nasıl Alışveriş Yapılır?

Herkese yeniden merhaba;

Bugün son zamanlarda obsesif şekilde kafayı taktığım bir alışveriş sitesinden bahsedeceğim.Bu sitede neler mi var? Yok Yok! Gerçekten yok :)

Aklınızda ne varsa bulabileceğiniz, daha da güzeli en ucuza bulabileceğiniz bir site bu. Ama internetten yurtdışı alışverişi iyi güzel de kargosu çok tutuyor dediğinizi duyar gibiyim. Ben çok alışveriş yaptım ve 1 kuruş kargo parası ödemedim.Önceliğim her zaman ücretsiz kargo seçeneklerinden yana oldu ancak; öyle bir sistem var ki 1,82 dolara çanta alıyorsunuz hem de güzel bir çanta ama 6,40 dolar kargo parası ödüyorsunuz. Bazı durumlarda kargoya para vermek işinize de gelebilir. Binlerce ürün, binlerce seçenek var o yüzden acele etmemeli en güzel en uygun ürünü bulmak için bence biraz sabretmelisiniz. Sonradan görüpte pişman olmamak için. 

Aklımıza ilk gelen kozmetik oluyor bu tarz durumlarda. Ancak hepimizin bildiği üzere ülkemizde kozmetik yasağı var ve bu pekte kendi açımdan söylüyorum göze alamayacağım bir durum. Söz konusu Çin olunca da Hayvan deneyleri yasal hatta zorunlu bu yüzden sıcak bakmadığım bir konu. 

Ben kıyafet, çanta, aksesuar teknolojik araç gereçler üzerinde yoğunlaştım. Seçimlerimde yanıldıklarım, hesaba katmadıklarım da oldu. Yaklaşık 3 aydır parça parça kargolar geliyor. Hepsi geldiğinde toplu bir alışveriş yazısı yayınlayacağım. 

Şimdi gelelim nasıl alışveriş yaparsak en güvenli ve en kestirme yol olur.


www.aliexpress.com


Öncelikle siteye üye oluyoruz. 
>Join
>Join Free



Formu doldurduktan sonra En alttaki turuncu butona tıklayarak yeni hesabımızı oluşturuyoruz.



Adımız çıktığında alışverişe başlayabiliriz.



Sitenin hangi sayfasında olursanız olun, sol üst köşesindeki AliExpress yazısına tıklayarak anasayfaya gidebilirsiniz. Kategorilenmiş sıradan neye bakmak istiyorsanız hemen oraya gidebilirsiniz. 

Ayakkabılar da çok uygun fiyattı ancak cesaret edemedim, ne cesaretse kıyafet alışverişi yaptım. Benim gibi kalıplıysanız pekte tavsiye etmem. Ya da en azından benim gibi Çinliler küçük insanlar bana L olur mantığıyla almayın. Bir ürüne baktığınızda tüm sayfaya bakın. Hepsinde tablo, ayrıntılı görsel var. cm olarak ölçülmüş, sizde kıyafetlerinizi ölçerek hayali biçimde gözünüzde canlandırabilirsiniz. Ürünlere boşa para vermemiş olursunuz. Zira çoğu aldığım ürün kısa geldiği için hediye ettim.



Ben her zaman daha ürünlere bakmadan, Free Shipping (Ücretsiz Kargo) ve 1 Piece Only (Sadece 1 Ürün) seçeneklerini seçerim. Bazı ürünlerde 1den fazla alma durumunda fiyatında indirim uygulanabiliyor ve ilk gördüğünüz fiyat genelde indirimli fiyat oluyor. 

Altta Best Match(en iyiler) bölümünde fiyat sıralaması olmaksızın en çok satılan ürünleri görürsünüz. 

Price ı tıkladığınızda en düşükten yükseğe ya da en yüksekten düşüğe seçebilirsiniz. Düşükten yükseğe seçeneklerinde, seçtiğiniz kategoriye bağlı olarak belki 20 sayfa 1-2 doların altında fiyatlı ürün görebilirsiniz, bunların çoğu tercih meselesi tabi ama gereksiz ürünler olabiliyor. Bu durumda biraz sabretmenizi öneririm. 
 

Aynı ürün, aynı görsel bire bir aynı olan satışlarda en uygunu tercih etmek mantıklı olanıdır ancak. Ürünün sayfasını açtığınızda sayfanın hemen sağ tarafında satıcı hakkında bilgiler yer alır. Bugüne kadar yaptığı satışlardan aldığı geri bildirim yüzdesi. Mesela bu satıcı %94.6 olumlu geridönüş almış bu gayet iyi bir yüzde. 

Kargolarınızın çok parça parça ve uzun zamana yayılı bir biçimde gelmemesi için satıcınınbilgilerinin bulunduğu kısımdaki Visit Store 'a tıklayarak mağazasını ziyaret edebilir. Ürünlerin tek pakette bir kerede gelmesini sağlayabilirsiniz. Satıcılar farklı kategoride ürünlerde satabiliyorlar. 

Ben çok fazla ve ayrı ayrı satıcılardan ürün aldığım için; PTT kuryesi bizi uyarmıştı. Ticaret yapıyor sanılıp başın belaya girebilir diye. Siz aynı hatayı yapmayın. 



Color seçeneğinde aynı ürünün farklı renklerini de görebilirsiniz. Sepete atmadan önce sizden renk seçmeniz istenecektir.



Rengi seçtikten sonra Add To Cart 'a tıklayarak ürünü sepete atabilirsiniz.



Ürünü sepetinize attıktan sonra böyle bir uyarı çıkacak karşınıza.
Alışverişinizi tamamladıysanız; >Wiew Shopping Cart : Sepeti Görüntüle
Başka ürünlere de bakmak istiyorsanız; >Continue Shopping: Alışverişe Devam Et butonuna tıklayabilirsiniz.
 
Sepetinizi görüntülediğinizde ürünün hizasında sağ tarafında Remove butonundan ürünü sepetinizden çıkarabilirsiniz.

Sepete geldiniz, içindeki ürünleri, kaç adet olduklarını, fiyatlarını kontrol ettiniz. 
Her üründe renk seçeneği olduğu halde seçmenize izin olmayabilir bu nedenle istediğiniz ürünün satıcının elinde olup olmadığını öğrenmeniz gerekir. Contact Seller butonundan satıcıya mesaj atabilirsiniz. size dönüş yaptığında elinde olmadığını söyleyebilir ya da elinde olduğunu ancak karışmaması için sipariş verirken not bırakmanızı isteyebilir. Ürünün hemen altındaki Leave a message for this seller 'ın altında bulunan kutucuğa notunuzu bıraktıktan sonra Place Order  butonuna tıklayarak ödeme sayfasına gidebilirsiniz.



Alışverişiniz bittiğinde; Ödeyeceğiniz tutarla ilk baktığınız tutarın aynı olup olmadığını mutlaka kontrol edin. Kredi kartı bilgilerinizi girip, doların o anki kurundan işlem yapıyor olacaksınız. Bilgileri girdikten sonra Pay Now butonuna tıklayarak ödemenizi gerçekleştiriyorsunuz.

Ürünü aldınız. Pişman oldunuz ya da vazgeçtiniz. Hemen iptal edemiyorsunuz maalesef. Bankadan onay gelmesi durumunda aracı site Aliexpress satıcıya istediğiniz ürünü bildiriyor bu durumdan sonra iptal hakkınız doğuyor. 

Cance Order Butonuna tıkladıktan sonra sizden seçenekler arasından birini seçmeniz isteniyor. I do not want this order anymore seçeneği tüm satıcılar tarafından kabul edilen bir seçenektir. Bazı satıcılar başka seçenekleri işaretlediğinizde kabul etmeyebilir, size mesaj atabilir ve görmediğiniz takdirde 72 saat içinde ürünü size gönderebilir. Bir satıcıyla bu şekilde bir konuşmam olmuştu onun insiyatifi mi bu yönde yoksa prosedür bu şekilde mi işliyor bilemiyorum. 



My Orders'a girdiğinizde size göstermek için sepetime eklediğim ancak ödeme yapmadığım bu ürünün nasıl göründüğüne bakalım. Finished yazıyor ürünle ilgili zaman sınırlaması yok alınmadığı için. ReAdd To Cart sepete tekrar ekleme butonu. 

Hemen altında 23 Ozakta aldığım ve gelmesini beklediğim şişem var:) ürün size ulaşmadan aracı olan AliExpress paranızı satıcıya vermiyor. Ürün size geldiğinde Confirm Goods Received butonuna tıklayıp paranın satıcıya geçmesini sağlayabilirsiniz. Ürün gelmeden kesinlikle tıklamayınız. O buton bir yerde sizin güvenceniz herhangi bir durumda zamanı dolduğu halde kargoya vermediğinde, sizden ek süre talep ettiğinde siz bu süreyi tanımazsanız eğer para size iade ediliyor. 



Siparişlerimin bir kısmı; Henüz gelmediler. 



Bu siparişleri yanlışlıkla 2'şer tane vermişim Cancelled Order butonu çıkar çıkmaz iptal ettim. 

Bazen iptal etmek için vaktiniz olmayabiliyor, Çin bizden 6 saat ilerde olduğu için Benim akşam yaptığım alışveriş için banka onayı geç saatte geldiği için bizde geceye denk gelmiş, işini iyi yapan satıcı daha ben iptal edemeden ürünlerimi kargoya vermişti bile, Bu tarz sorunlarda olabiliyor dikkatli olmanızı öneriyorum. 



Bu ürünler gelenler arasında, Geldiğinde Confirm Goods Received butonuna tıklamasanız bile, sistem bir kaç gün içinde kargodan aldığı bilgilerle satıcıya parayı aktarıyor ve sizden geri dönüş yapmanızı istiyor. 

Leave Feedback Butonuna tıklayarak satıcı hakkındaki görüşlerinizi bildirebilirsiniz, bu tamamiyle size kalmış. Ancak bu satıcılar için çok önemli sonuçta biz de ordaki geri dönüşleri kıyaslayarak tercihimizi yapıyoruz. Kendisinden ürün aldığım bir satıcı ürünü geldiği hale bana mesaj atmış, ona geri bildirim vermemişim, kendisine 5 pozitif geribildirim vermem halinde bir sonraki alışverişimde bana %7 indirim yapacağını söylemiş. Ürünün hemen, sorunsuz ve istediğim gibi gelmesi alışveriş sırasında ilgisinden dolayı zaten çok memnun kalmıştım bu yüzden hiç tereddüt etmeden mükemmel geri bildirimimi yaptım. 

Aksi bir durumda aldığım bir kazakta başıma geldi, Ürün zannettiğimden küçük geldi yalnız o benim hatam orda cm olarak ölçülmüş bana L olur diyerek aldım hemen pembe görünen ve bir çok görselinde aynı renk olan kazak bana somon renginde geldi, ben de ona göre geribildirim yaptım. Hemen mesaj geldi ürünü hemen yolladık neden böyle geri bildirim verdiniz diye. Pembe diye aldığım kazak somon geldi dedim. Benden değiştirmemi istediler ancak hızınıza değil ürünün rengine puanı 3 verdim dedim ısrar ettiler ancak ben geri bildirime güvenerek alışveriş yaptım, başkaları da aynı hataya düşmesinler. 

Diyeceğim o ki sizde mutlaka aldığınız ürünün geri bildirimini yapın, size ve diğer alıcılara yardımcı oluyorlar. 



Bütün gelenlerden 1 ay önce yaptığım 7 parçalık alışverişin sadece 1i geldi. 2 ayı geçti alalı parasını çoktan ödedim. Satıcıya para geçmiş görünüyor. 1 hafta daha bekleyeceğim daha sonra tek tek bütün satıcılara mesaj atacağım. Bu tarz durumlarla da karşılaşabiliyorsunuz. Garantiyi %100 veremiyorum.

Çok küçük küçük ve fazla alışveriş yapmakta sakıncalı satıcılardan aralıklarla ve birden fazla ürün almanızı tavsiye ederim. Aylık bir kaç sipariş olabilir ancak aylar öncesinde yapsanız bile üst üste günlerde çok fazla kargonuz olabiliyor ve bu durum dikkat çekmenize sebep olabilir. 

Kargo takibinde bazen Türkiyeye giriş tarihini bulabiliyorsunuz ancak PTT'de yurtdışı sorgulama koduyla girdiğinizde bir tablo çıkıyor ama form baştan aşağı 000 şeklinde doldurulmuş. 

PTT'de gelen kargolarınızın bazıları imzasız, bazıları taahhütlü gelebilir.Evde olana teslim ediyorlar ancak Taahhütlü olanları sizin dışınızda şubeden kimse alamıyor. İmzasız olanları Bazı PTT çalışanları kapının önüne bırakıp gidebiliyor şikayet etmenizi öneriyorum. Kaybolup gittiyse haberiniz olmaz. Belki de benim ilk şiparişlerim o şekilde kayboldu haberim yok. 

Sonradan eklenen kısım: PTT çalışanları eğer ki kargonuz imzasız geldiyse kapının önüne bırakabilirmiş, kapıyı çalması onun insiyatifine kalmış bir durummuş. Kargonun nerde olduğunu öğrenmek için Tracking number yazan bölümde RJ487125 gibi bir sayı yazıyorsa bunu buradaki adresten sorgulatabilirsiniz. PTT'ye gittiğinizde de baktıkları yer orası. Eğer sadece numaralardan oluşan bir kargo numarası varsa o kargonun imzasız geldiği anlamını taşıyor.

Kayboldu sandığım kargolarım elime ulaştı. 31 Ocakta ihbarlandı görünmüsine rağmen ürünlerime kavuştum. tam 3buçuk ay sürdü ama en azından geldi. 

Şiparişlerinizin olduğu kısımda eğer ki ürününüz beklediğiniz zaman zarfında gelmediyse open distube seçeneğine tıklayıp para iadesi talebinde bulunabilirsiniz. Satıcıyla konuşup kabul etmemesini söyleyedebilirsiniz, genelde kabul etmiyorlar ürün geldikten sonra talebi iptal edebiliyorsunuz. Bu durumu yaşadım. Bir başka yaşadığım durum para iadesi talebinde bulundum, satıcı kabul etti param iade edildi ve ertesi gün ürün geldi. Ben sürekli satıcıyla irtibatta oldum ve gelen ürünün parasını nasıl ödeyebileceğimi sordum. Çözüm olarak eğer aldığınız fiyatta bir ürünü mağazasında bulamazsanız haber veriyorsunuz. Size özel indirim yapıp parasını alıyor ürünü göndermiyor. 

9/04/2015'te benim ekleyediklerim bu kadar, daha çok öğrendiğim bilgi olursa yine ek olarak paylaşacağım. 

Benim AliExpress hakkında kendi kendime öğrendiğim tüm bilgiler bunlar. Oldukça uzun bir yazı oldu ancak yeni duyanlar ya da site hakkında fikri olmayanlar için yardımcı olabileceğini düşünüyorum. Telefonunuza uygulamasını da indirebilirsiniz. Açıkçası telefondan çok daha kolay oluyor. Mesaj geldiğinde ya da ürününüz kargoya verildiğinde anında bildirim geliyor. Uygulamayı Google Markette indirmek için Buraya, App Store'da indirmek için Buraya tıklayabilirsiniz.

Siparişlerimin hepsi geldiğinde Alışveriş Yazısı hazırlayacağım, Size de fikir olabilir.


Yazılarımdan haberdar olmak için bloguma ABONE olabilirsiniz. 

Aynı zamanda İnstagramdayım

Sevgiler. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Olumlu, olumsuz her yorum kabulümdür.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...